mój ulubiony cytat

„Wszystko jest możliwe. Niemożliwe wymaga po prostu więcej czasu.” Dan Brown

sobota, 15 lutego 2014

Szarlotka z kruszonką

Tym razem pokażę Wam ciasto, które jest moim specjałem i chyba to właśnie tym ciastem zdobyłam serce mojego mężusia ;)
Edziu jak zawsze starał się mi pomagać, ale w rezultacie głównie wyjadał mi jabłka ;)

Przepis z moich zbiorów, dlatego nie mogę Wam podać strony i opiszę jak go zrobić.
Składniki:
1/2 kg mąki
kostka masła
15 dag cukru pudru
cukier waniliowy
2 żółtka
2-3 łyżki jogurtu naturalnego (lub śmietany)
2 kg jabłek
10 dag cukru
cynamon
Przygotowanie:
Mąkę siekamy z masłem i cukrem pudrem. Dodajemy żółtka, jogurt i cukier waniliowy. Siekamy chwilę następnie zagniatamy ciasto i wkładamy je na około pół godzin do lodówki.
W tym czasie przygotowujemy jabłka. Myjemy, obieramy, czyścimy z gniazd nasiennych. Następnie trzeba je zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Do jabłek dodajemy cukier i cynamon (według uznania).
Na wysmarowaną blachę wykładamy połowę ciasta, lekko ugniatamy, na wierzch wykładamy przygotowane jabłka a następnie drugą część ciasta. Pieczemy 45-50 minut w temp. 180stopni. Wierzch można posypać cukrem pudrem :)
Może nie wygląda idealnie, ale smakuje wyśmienicie - szczególnie na ciepło z gałką lodów ;)

6 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda,moje ulubione ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam szarlotki i na pewno wypróbuje Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda smakowicie, szkoda tylko, że nie lubię ciast !:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Heniu, jak to nie wygląda dobrze, kiedy mi ślinka na jego widok cieknie? Wygląda BARDZO dobrze, wyśmienicie! :)
    Kurcze, a ja tu miałam słodkości nie jeść :(
    Na razie muszę się wstrzymać, ale na pewno skorzystam z Twojej magicznej receptury ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulubione ciacho! Jabłecznik, szarlotka! ,Mmmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczna. Uwielbiam jabłka w cieście. Bardzo ładnie wygląda

    OdpowiedzUsuń