mój ulubiony cytat

„Wszystko jest możliwe. Niemożliwe wymaga po prostu więcej czasu.” Dan Brown

wtorek, 31 grudnia 2013

Chmurkowa tabliczka

Dziś z Edziem malowaliśmy kredą. Latem robiliśmy to na chodniku podczas spacerów, ale odkąd mamy tabliczkę do rysowania kredą od Fandoo, możemy malować również w domu :)
Edziowi się spodobała, szczególnie wycieranie kredy i kolorowanie palców...
Jak dla mnie, to taka tabliczka jest fajnym gadżetem, łatwo ją utrzymać w czystości i stanowi alternatywę dla malowania farbami, czy kredkami :)
Można też ją powiesić w kuchni, by zapisywać listę spraw do zrobienia itp., jednak u nas Edek przejął tabliczkę i nie odda ;)

niedziela, 29 grudnia 2013

Morze w grudniu ;)

Ciepła, ładna i bezwietrzna pogoda zachęciła nas do spaceru nad morzem.
I nie tylko nas - w morzu było pełno morsów, na plaży spacerowicze karmili łabędzie...
Naszą ostatnią w tym roku wizytę nad morzem można zaliczyć do bardzo udanych :)
I mam nawet jedno zdjęcie wspólne z Edziem :D


piątek, 27 grudnia 2013

Ruch to zdrowie...

Jak to zawsze w Święta bywa, trochę kalorii przybyło ;)
Przyszła więc pora na zgubienie "co nieco". Pogodę mamy iście wiosenną, więc Edek jechał rowerem, a my za nim biegaliśmy.
Przyznam, że to całkiem niezły trening, dogonić uciekającego szkraba :)

poniedziałek, 23 grudnia 2013

Świąteczne Życzenia :)

Z okazji szybko nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia chciałabym Wam złożyć życzenia:
Nadziei - by nigdy Was nie opuszczała,
Radości - by Was rozweselała,
Miłości - by w Waszych sercach gościła,
Dobroci - by zawsze Wam towarzyszyła...

piątek, 20 grudnia 2013

4 heart

Jesteśmy na finiszu sprzątania przedświątecznego. Dziś na tapetę wzięliśmy balkon. Edek dzielnie starał się pomagać - jak zawsze ;)
Jednak na sprzątaniu się nie skończyło, musiał też chwilkę w piłkę pograć i na perkusji.
Wziął też samochód i samolot, bo one też były mu potrzebne na balkonie ;)

Dostaliśmy dziś również niespodziankę. Jakiś czas temu w konkursie organizowanym przez MALENKOWA Edzio wygrał śliczny zestaw od 4 heart. Czapka i chustka, oprócz tego, że są naprawdę piękne, są również cieplutkie, więc śmiało będę mogła zakładać je Edziowi nawet w chłodniejsze dni :)

poniedziałek, 16 grudnia 2013

Pierniczki

Dziś była pełna mobilizacja w naszej kuchni :)
Z Edziem robiliśmy pierniczki. Pierwszy raz sama piekłam pierniki, więc pierwsza partia nie wyszła idealnie ;)
Przepis zaczerpnęłam z bloga Wielki Apetyt i wyszło bardzo dużo tych ciastek. Z pewnością część będę musiała wywieść do rodzinki ;)

niedziela, 15 grudnia 2013

Choinka

Dziś ubieraliśmy choinkę. W tym roku Edek dzielnie pomagał i sprawiło mu to dużo radości.
Bawił się łańcuchami, wchodził pod choinkę, zawieszał bombki i drewniane ozdoby.
A ja w końcu czuję, że zbliżają się święta. Taka kolorowa choinka dodaje bardzo dużo świątecznego uroku mieszkaniu :)

 

piątek, 13 grudnia 2013

Spacer

Mimo, że wieje zimny wiatr, jest pochmurnie i mało zachęcająco, nie rezygnujemy ze spacerów :)
Nawet jeśli czasem nie jest on zbyt długi, to fajnie jest poczuć świeże powietrze :)

wtorek, 10 grudnia 2013

Malowanie

Po raz pierwszy do malowania używaliśmy akwarele. Edek trochę się zdziwił, jak postawiłam na stole kubek z wodą, jednak szybko odkrył po co ona jest ;)
Na nowo cieszył się możliwością tworzenia swoich "arcydzieł" farbami ;)

niedziela, 8 grudnia 2013

piątek, 6 grudnia 2013

Balkonowy Bałwan

Jak pewnie wiecie, na pomorze zawitała zima. Jest mnóstwo śniegu, wiatr wieje strasznie mocno.
Gdy na chwilkę zawitało słoneczko wyszliśmy na balkon, bo Edek koniecznie chciał ulepić bałwana :) I jeszcze zabrał moja czapkę, bo bałwankowi było zimno ;)
   

czwartek, 5 grudnia 2013

Anielskie inspiracje

Na dworze ziąb, więc dziś z Edziem bawiliśmy się trochę w przebieranki. Razem wykonaliśmy skrzydełka i nawet Edek nie miał nic przeciw, żeby je założyć :)
Tak powstały te właśnie zdjęcia.
Posłużą mi z pewnością jako kartki świąteczne dla bliskich :)

środa, 4 grudnia 2013

Czapka z autobusem

W końcu mogliśmy wyjść na dwór :)
W prawdzie nasz spacerek nie trwał długo, bo jest zimno i nie chcę by Edek znów się rozchorował, ale fajnie jest wyjść chociaż na trochę :)

Edek ma na sobie czapkę Kominkowo to i owo, którą wygraliśmy w kreatywnym konkursie "Coś z niczego dla małego i dużego" organizowanym przez Rodzinkę W Obiektywie (wielkie buziaki
dla Was :* )
Jej kolor jest wprost cudowny, a ręcznie malowany autobus zachwycił Edka :)
Gdy wychodziliśmy na dwór, sam sobie wybrał czapkę i powiedział, ze chcę tą z autem.
Jak widać na zdjęciach, wspaniale pasuje do jego kurtki :)


wtorek, 3 grudnia 2013

Bańki

Powoli kończą mi się pomysły na zabawy w domu. Malowanie, lepienie, czytanie, tworzenie z butelek i papieru konstrukcji itp. zaczynają się nudzić Edkowi. Dziś, tak dla odmiany, puszczaliśmy bańki w domu.
Znacie może jakieś fajne pomysły na zabawę, gdy nie można wyjść na dwór?

 

poniedziałek, 2 grudnia 2013

Prawie po chorobie

Przez ostatnie klika dni nie miałam czasu by tu zaglądać. Edek mocno mi się rozchorował.
Pewnie powiecie, że dzieci często chorują i nie ma w tym nic nadzwyczajnego - tak, wiem o tym. Ale serce matki się kraje, gdy nie jest w stanie pomóc własnemu dziecku i zdjąć z niego ten cały ból.
Na szczęście już jest lepiej, choć nadal mamy "areszt domowy" i nigdzie się nie ruszamy.

 

wtorek, 26 listopada 2013

Rojber

Wiecie co to znaczy - ROJBER?
Ja dowiedziałam się w tym tygodniu. Wszystko za sprawą nagrody, jaką wygrałam w konkursie organizowanym przez AmelkoweLove. :)

rojber powsz. [łobuziak, nicpoń, urwis] - słownik Gwara Poznania

Mama Piotrusia z Mini man life, która była sponsorem tej nagrody, prowadzi bloga oraz tworzy cudne naszywki na czapkach. Taką właśnie dostał Edward :)
Czapka jest bardzo ciepła, napis profesjonalnie wykonany i bardzo pasuje do mojego smyka ;)
Z pewnością posłuży mu przez długi czas :))

 

poniedziałek, 25 listopada 2013

W ciemnościach

Co robicie gdy nagle zgaśnie światło?
U nas wczoraj przez pół wieczoru była jakaś awaria na osiedlu i nikt nie miał prądu.
Zapaliliśmy więc świeczki, rozmawialiśmy, Edek ganiał z latarką.
Powiem Wam, że czasem fajnie jest, jak tak wszystko zgaśnie, można wspólnie spędzić czas, nic nie odrywa nas od siebie, ani telewizor ani komputer. Taka chwila wytchnienia, czas tylko dla rodziny :)

I mogłam poćwiczyć robienie zdjęć w ciemnościach ;)

sobota, 23 listopada 2013

Socatots

Socatots - czyli piłka nożna dla maluchów :)
Od zeszłego roku w każdą sobotę chodzimy z Edziem na Socatots. Są to zajęcia ogólnorozwojowe przeznaczone dla dzieci już od 6 miesiąca życia.
Początkowo Edzio był cichy, nie chciał wykonywać zadań i siedział sobie z piłeczką. Jednak po 3 zajęciach stopniowo się rozkręcał. Teraz biega za piłką i jeżykiem, pokonuje tor przeszkód bez problemów i strzela gole :)
Dzieciaczki mają tu mnóstwo nowych rzeczy do zabawy: piłeczki, jeżyki, koła, kolorowe kostki, tunel i wiele innych atrakcji, których w domu zazwyczaj się nie ma. To sprawia, że zajęcia nie mogą być nudne.
Fajnie jest obserwować jak maluch się rozwija, a te zajęcia bardzo w tym pomagają :)


środa, 20 listopada 2013

Kruche ciasteczka

Co robić gdy za oknem ciągle pada? Otóż można wspólnie upiec ciasteczka :))
Tym razem robiliśmy z Edkiem zwykłe maślane kruche ciasteczka z TEGO przepisu. Dodałam tylko troszkę przypraw korzennych, by wzbogacić ich smak.
Smakują idealnie w  połączeniu z zimnym mlekiem :)
Będę musiała chyba zainwestować w jakiś sprzęt do ciasteczek, tzn wałek i foremki. Jak na razie używamy słoika do wałkowania, i różnej wielkości kieliszków i szklanek do wycinania kształtu ciasteczek ;)
 " jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma" :)))

wtorek, 19 listopada 2013

Podwójne widzenie

Dziś wieszaliśmy na balkonie słonecznikowy dzwonek dla małych przyjaciół :)
Edzio bardzo się cieszył, gdy widział przylatujące sikorki, najbardziej chyba z tego, że uciekały gdy zapukał w okno ;)

niedziela, 17 listopada 2013

Niedzielny spacer

Dziś wybraliśmy się na wspólny niedzielny spacerek do kaczek :)
Pogoda była fajna, w miarę ciepło, mało wiało, ogólnie przyjemnie.
W aparacie bawiłam się dziś głębią ostrości i wydaje mi się, że całkiem nieźle wyszło ;)

czwartek, 14 listopada 2013

Kuchenne rewolucje

Czy wasze szkraby też lubią pomagać w kuchni?
Edek uwielbia :) I nie ważne, że marchewka wyląduje na podłodze, a kawałek cukinii na głowie, najfajniejsza jest jego duma, że może pomóc mamusi ;)

 

wtorek, 12 listopada 2013

Różnosci

Przez długi weekend troszkę jeździliśmy. Odwiedziliśmy moją rodzinę, rodzinę mojego męża i naszych przyjaciół w Szczytnie.  I mimo, że jazda samochodem jak zawsze była męcząca, to chwile spędzone z najbliższymi są bezcenne :)
Na zdjęciach Edek już po powrocie i przespanej nocy :)

 

środa, 6 listopada 2013

Balkonowe granie

Wszyscy pewnie znacie już Aparatkę, a Ci co nie znają zapraszam do niej, bo to wspaniała osóbka, która robi cudowne zdjęcia :)
Ostatnio brałam udział w konkursie organizowanym przez nią na urodzinki Nikosia. Nasze "urodzinowe życzenia" przypadły Nikosiowi do gustu i stąd mam tą piękną unikatową bluzkę dla Edzia :) Dress you up  uszyło takie dwie, jedną dla Nikosia, a drugą właśnie dla mojego smyka. Jest śliczna, a materiał bardzo miły w dotyku. Firma zdecydowanie godna polecenia :)

 

Ciasteczka

Moje i Edka dzieło - ciasteczka owsiane z żurawiną :))


Przepis wzięłam ze strony Małej Cukierenki. Troszkę go zmodyfikowałam, dodając świeżą żurawinę i inną ilość mąki, ale smakują wyśmienicie :)

Polecam wszystkim dbającym o figurę ;)

poniedziałek, 4 listopada 2013

HonsiuMisiu i Edek :)

Znacie ubranka HonsiuMisiu?
My mieliśmy możliwość poznania tej marki dzięki  konkursowi organizowanemu przez KURNIKOWO  :*
Nasza propozycja stylizacji z lat 80. się spodobała i Edzio dostał tę oto bluzeczkę :)
Jak dla mnie bluzka jest super, pięknie się prezentuję, wydaje się ciepła.  Edziowi spodobał się samochód, więc nie robił problemów z założeniem nowej rzeczy, co ostatnio mu się zdarza ;)
 

czwartek, 31 października 2013

Rakieta

Dziś robiliśmy z Edziem rakietę. Niby to tylko kilka butelek, trochę papieru i farby, a jaką radość może sprawić dziecku :))



wtorek, 29 października 2013

Babeczka i dynie

Od jakiegoś czasu jesteśmy z Edkiem częstymi bywalcami kawiarenki BABECZKA. Codziennie pod koniec spacerku zachodzimy na "babeczkę z wiśnią", którą Edek uwielbia :)
Dziś jednak wybraliśmy się tu w innym celu. Około 16. 30 odbył się konkurs wycinania dyń.
Edek starał się dzielnie pomagać, choć pewnie większą frajdę sprawiła mu zabawa w berka z dziećmi.
Przez całe spotkanie panowała przemiła atmosfera, dzieci się bawiły, a mamy wycinały dynie ;)
Jeśli ktoś jeszcze nie odwiedzał Babeczki serdecznie polecam, można tu wypić spokojnie kawkę,  zjeść smaczne ciacho, a każde dziecko znajdzie coś dla siebie w kąciku zabaw ;)

piątek, 25 października 2013

Pyszczek znad jeziora ;)

Dziś rano wybraliśmy się do lasu, pogoda u nas piękna :)) Nic tylko spacerować. By mieć choć jedno wspólne jesienne zdjęcie z moim smykiem, wykorzystałam dziś statyw. Może nie za piękne wyszło, bo ciężko ustawić ostrość na sobie, ale jest :)
Udało mi się nawet zrobić całkiem ciekawe zdjęcie pod światło :)))

czwartek, 24 października 2013

Zjazd na schodach

U nas w dalszym ciągu piękna jesienna pogoda :)
Ostatnio oprócz ganiania gołębi, Edek znalazł sobie nową zabawę - zjazd na schodach.
Strasznie podoba mi się skupienie na jego twarzy, gdy stara się powoli zjechać ;)

 

wtorek, 22 października 2013

Jesień c.d.

Dziś mamy piękną pogodę, słoneczko, prawie bezwietrznie :))
Edward skakał w kałużach i zbierał jarzębinę, widzieliśmy też cudnie wyglądającą pajęczynę.
Spacer mogę zaliczyć do udanych :)

poniedziałek, 21 października 2013

Między burzami

Pogoda jesienna potrafi być kapryśna :)
Jednak między jedną burzą a drugą udało nam się złapać kilka promyków słońca :))


czwartek, 17 października 2013

Za zasłonami...

Nawet się nie spodziewałam, że zasłony mogą przynieść taką radość dziecku. W poprzednim mieszkami mieliśmy rolety, teraz jednak postawiliśmy na zasłony. I powiem Wam, że było warto :))
Wczoraj wieczorem je zawiesiliśmy, a dziś pół dnia Edek spędził chowając się za nimi. Kładł się na podłogę, robił "a kuku", biegał i się cieszył. Widok bezcenny :D

 

poniedziałek, 14 października 2013

czwartek, 10 października 2013

czwartek, 3 października 2013

Przerwa...

Rozpakowywania ciąg dalszy, ale powoli widać już efekty :)
Jednak by nie było, że ciągle tylko coś układam, sprzątam itp. to zrobiłam sobie chwilkę przerwy.
Dla mnie najbardziej odprężające jest robienie zdjęć i tak właśnie powstał ten portrecik :)

wtorek, 1 października 2013

Przeprowadzka

Przeprowadzki to jednak strasznie męczące zajęcie. Najpierw pakowanie wszystkiego i sprzątanie, później przenoszenie. Najgorsze jednak jest rozpakowywanie wszystkiego i układanie w nowym miejscu. Wszędzie kartony i nie wiadomo za co się wziąć...
Zastanawiam się, skąd wzięło się tyle rzeczy? W poprzednim mieszkaniu wszystko miało swoje miejsce i nie było tego tak widać, a tu masa różności stoi na podłodze.
Zanim to wszystko ogarnę, z pewnością minie trochę czasu ;)

A na zdjęciu Edzio na "nowym balkonie" :)

czwartek, 26 września 2013

Kasztaniaki

Co można robić w deszczowe dni w domu?
Otóż można robić ludziki z kasztanów :))
Edek pierwszy raz bawił się plasteliną, a zabawy było przy tym co niemiara :))
Na początku troszkę mu pomagałam, a później sam starał się tworzyć ludziki  i nawet je ponazywał:
"To mama, to tatuś, a to ja" :)) Sam zrobił nawet kapelusz dla "tatusia" ;)

środa, 25 września 2013

Tęcza

Dziś Edek złapał tęczę na balkonie :)
Z samego rana na niebie rozciągała się prześliczna tęcza. Mały był nią zachwycony, patrzył się i podziwiał. Dziś nawet śniadanie jadł przy balkonie. A jaki smutek był, gdy zniknęła...
I tylko pytał: "mama gdzie jest? nie ma już"

wtorek, 24 września 2013

Motorem..

Kolejny ładny słoneczny dzień za nami :)
Dziś Edek nie mógł się rozstać z motorem na placu zabaw, bujał się i szalał.
Dopiero biedronka pomogła mi go stamtąd wyciągnąć :)